BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, November 28, 2010

mari berkongsi sesuatu...

Assalamualaikum...
rindu rasanya untuk menulis di blog...tapi..
 demand sebagai seorang student sangat menyempitkan jadual aku...
hati sering bermonolog sendiri...rindu untuk berkongsi sesuatu...MSN Onion Icons
hari ini, walaupun terasa sangat lelah, penat dan tidak mampu untuk meluangkan saki baki masa yang ada ini, yang sepatutnya digunakan untuk menyiapkan "paper for publication" ^^,
akhirnya aku membuat keputusan untuk berkongsi sesuatu yang rasanya mengundang seribu satu persoalan pada rakan2,, bukan sahaja anda, tapi aku sendiri...
artikel  (klik sini) yang linknya aku perolehi dari laman facebook...
dari seorang akhi, bekas ketua umum sekolah aku dahulu...

artikel yang ingin dikongsikan hari ni sangat memberi sesuatu yang "baru" pada aku...
walaupun terasa penat untuk membaca, setelah bertungkus-lumus berusaha menyiapkan artikel yang kononnya untuk publication..(bukan aku cakap..tapi dalam kertas coursework ni ha..)hehe..MSN Onion Emoticon
tapi...
aku gagahkan mata dan semangat untuk terus membaca...
sebab kadar ilmu itu sangat luas...
jadi, menuntutlah...
sebab "tanggungjawab sebenarnya lebih banyak daripada masa yang kita ada"...
jadi, mari berkejaran menunaikannya!~
Fastabiqulkhairat

Bisikan nurani:

seorang tabi'in berkata,
"Sesiapa diberi ilmu dan tidak membuatnya menangis maka lebih baik baginya untuk tidak diberi ilmu, kerana Allah telah menerangkan bahawa sifat orang yang berilmu itu adalah menangis."
(Hadis riwayat At-Tirmizi)

No comments: