BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, March 4, 2010

Subhanallah...

Ya Rabb!!!
Bantulah hambamu ini dalam mengharungi kehidupanku,
Kini, aku takut dan resah dalam menerima nikmatMu,
Bukan aku tidak bersyukur akan segala nikamtMu,
Tetapi, adilkah aku dalam menikmati segala pemberianMu ini Ya Allah....
Layakkah aku untuk mencapai segala pemberianMu?
Sedangkan amalan dan cintaku terhadapMu hanya sekelumit...
Terlalu sedikit sehingga tidak dapat dilihat dan terlalu kerdil hingga aku malu untuk berdepan denganMu...

Ya Rabb!! 
Aku memohon ...aku merayu kepadaMu Ya Allah...
agar kau kuatkanlah imanku, kuatkanlah peganganku..
Agar aku bisa menjadi pembela agamaMu,,pembantu agamaMu...
Ya Allah...berikanlah aku kekuatan...anugerahkanlah aku rasa cinta...
Rasa sayang , dan kasih yang tiada batasan terhadapMu Ya Rabb!!
Agar aku mampu beribadat kepadaMu,,,sebagaimana masyarakat terdahulu..
yang sentiasa taat dan patuh terhadapMu...
Ya Muqhallibal qulub, sabbit qulubana a'la diiinnik...amin...

No comments: